MINU 2024 | Materize
MINU_festival_for_expanded_music 2024
26 November - 1 December 2024 | København & Frederiksberg
Venues: Ku.Be, platform BUNKER, Konservatoriets Koncertsal, 5E, Dansekapellet, Mayhem
MINU_festival_for_expanded_music er en københavnsk festival, der præsenterer kunst på grænsen mellem eksperimenterende musik og andre medier. Festivalen udvider definitionen af musik ved at præsentere det ikke-musikalske som musikalsk.
Når du køber billet til MINU 2024 får du adgang til alle festivalens 16 forskellige forestillinger mellem d. 26/11-01/12. Se det fulde program på www.minufestival.com
MINU 2024 har to slags billetter tilgængelige:
150 kr - festivalbillet, der giver adgang til alle begivenheder på festivalen
200 kr - festivalbillet + 1, der giver adgang til alle begivenheder på festivalen og giver dig mulighed for at tage en ven med [det kan være forskellige personer til forskellige begivenheder]
MINU 2024 realiseres med støtte fra Nordisk Kulturfond, Statens Kunstfond, Ernst Von Siemens Musikstiftung, Det Obelske Familiefond, A. P. Møller Fonden, William Demant, Augustinus, Frederiksberg Fonden, KODA Kultur, Louis-Hansens Fond, Art Music Denmark, Frederiksberg Kommune, Wilhelm Hansen Fonden, Københavns Kommune, Madetoja Foundation, DMF & Solistforeningen af 1921
MINU 2024 | Materize
MINU _ festival for expanded music | www.minufestival.com
30.11 kl. 17.00 & 20.00
Varighed: 45 min
Dansekapellet | Kuppelsalen
Den tværdisciplinære forestilling Materize sammenvæver lyd, bevægelse og rum. Performerne spiller det bærbare elektroniske instrument Hreyfð, som skaber lyd med bevægelser ved hjælp af feedback og sensorer. Dermed er performerne samtidig dansere, musikere og et lydsystem.
Instrumentet Hreyfð symboliserer overgangen, hvor teknologi smelter sammen med menneskekroppen — en udvikling, som menneskeheden hurtigt nærmer sig. Udviklingen af intelligent teknologi er primært fokuseret på det tekniske, mens dens påvirkning på medfølelse, omsorg og menneskelige forbindelser ofte glemmes. Hvad sker der, når teknologien bliver menneskelig? Kan teknologi have et intimt, følelsesmæssigt forhold til et menneske? Titlen Materize refererer til ordet "matter" (stof) og dannelsen af det immaterielle, samt det latinske ord "mater", som betyder mor. Men hvem er teknologiens mor, og hvem vil tage sig af hende? Og hvad sker der, når medfølelse glemmes i den teknologiske udvikling?
Sól Ey [komposition, instrumentdesign, koncept, performer]
Alvilda Faber Striim [koreograf, performer]
Abraham Rademacher [performer]
Paulina Šmatláková [performer]
Daphne Karstens [kostumedesign]
Nathan Marcus [lysdesign og programmeringsassistent]
Marina Mascarell [mentor]
Foto: Alexis Rodríguez Cancino.
Præsenteret i samarbejde med Bad Circuit & RASK med støtte fra Augustinus Fonden, Koda Kultur, Statens Kunstfond, Landsbankinn, Tónskáldasjóður RÚV & STEF, Tónskáldasjóður Bylgjan & Stöð 2 og William Demant Fonden. Udviklet på residencies på Academy for Theater and Digitality, Inter Arts Center, Dansk Danseteater og Sound Art Lab.
FB-event: https://fb.me/e/afI8GkqJm
Om kunstneren
Sól Ey is a composer and new media artist who makes performances, interactive installations, and designs instruments that combine sound, space, movement, light and the body. She studied composition at the Royal Conservatoire of The Hague and was a research fellow at the Academy for Theatre and Digitality in Dortmund in 2022. She is the composer-in-residence with Ensemble Modelo62 until 2026.
Kontakt
Dansekapellet
Bispebjerg Torv 1